Opdracht Dienstencentrum Operation – project ICC
Periode nov 2010 – april 2012
Kernwoorden Business IT-alignement, ICT beheerorganisatie in “control”
Rol Sr. Projectmanager
Beschrijving
Binnen het Dienstencentrum Operation is René als projectmanager verantwoordelijk geweest om het ICT-beheer efficiënter en effectiever in te richten. Hierbij werd onder andere de autonome ICT-beheeromgevingen geconsolideerd om Operation Management verder te optimaliseren door specifieke tooling. De geoptimaliseerde Operation Management zorgde voor keteninzichtelijkheid en onderlinge afhankelijkheden van het ICT-componenten, waardoor alle ITIL-processen effectiever en efficiënter werden doorlopen. De Business en Service Management laag heeft hij uitbesteed aan HP en IBM. Na het verwerven van benodigde tooling, het opstellen van SoW per leverancier en het gunnen van de opdracht aan HP en IBM heeft René defensie vrijwillig verlaten en gestart als zelfstandig professional.
Opgedane (product) kennis en ervaring:
HP-beheertooling (HP BSM, BAC, OMI, uCMDB, DDMa), HP Service Manager, IBM-beheertooling (Tivoli, Omnibus, Netcool, TADDM). ITILv3. Inrichten van ITIL-processen rondom Service Center en SAP, rapportages aan klant (conform SLA).